tisdag 30 oktober 2007

Livet

Ingen förstår att livet är en förbannelse
Att livet är ingen gåva som alla har fått en Illusion om.
Livet , jorden är ett helvete.
Ett grymt sätt att låta oss individer sakta men säkert gå under,
möta vårat slut.
Döden så vacker o så grann
Döden det låter faktiskt bra om du tänker efter.
Döden där själen äntligen kan få ro
och tankarna rinner ut i sanden.
Ingen verkar iallfall ha förstått min sorg eller mitt hat över mig själv.
Ingen verkar förstå mig eller mina tankar
Ingen har nånsin förstått mitt egoistiska sätt.
Och ingen verkar bry sig heller.
Men ändå på nåt sätt måste ni alla inse att alla är egoister längs inne.
Alltid har alla en anledning med att göra nåt för nån annan
Alltid vill man ha tillbaka nåt även om det kanske bara är ett tack.
Ingen förstår att det är faktiskt oki att hata livet
och att livet hatar en tillbaka.
Att alla har inte den turen att hitta den falska lyckan
att vissa faktiskt har insett att Lycka existerar inte
Lycka är en falsk illusion bara för att få oss att må bra
att få oss att klara av livet.
Och den dagen när ni har insett det ,
då kan ni leva och känna som jag
Då kan ni se genom mina ögon
och kanske på nåt sätt förstå att det är ändå inte så dåligt att vara här var jag är.
Ensamt ja
mörkt ja
kallt alltid
men jag lever iallfall med sanningen än Lögnen.
Lögnen om livet och dess lycka ,
”bite it” it dosn´t exist!

Inga kommentarer: