tisdag 30 oktober 2007

fjärranland

Vacker du är som nattens månsken
dina ögon glänser som aftonstjärnans glans.
Jag avundas den som får vara nära dig
Och jag önskar att jag fick vara
den som fick dig att le
den som skulle få ditt hjärta att pulsera
att jag är den som du skulle vilja känna dig nära.
Jag kan inte förstå vad allt betyder
kanske är det kärlek?
Men om du inte är den som är menad för mig
Varför får du min själ att må bra.
Jag vet inte vad framtiden bär på
men att du finns här i mitt liv just nu betyder allt.
Och finns det nåt sätt som kan få dig att stanna
hos mig förevigt ,
visa mig det.
Jag hoppas att du är mitt öde
för om du inte är det,
vem är det då?
Och om du inte är den jag ska älska
varför säger mitt hjärta ditt namn?
Må du vara väl mående genom din resa
och hoppas jag är den du vill ta med
till fjärranland....

Inga kommentarer: