tisdag 30 oktober 2007

Flipperspel

Det gör inte så ont längre
Jag gråter inte lika ofta som förr
Det börjar svalna
Jag saknar dig inte lika mycket
Jag börjar sakta gå vidare
och jag kommer inte att vara olycklig längre
Men ibland kommer tanken
Ibland ligger jag där och tänker på dig
Och om jag bara kunde ändra på allt
Om jag kunde få stjäla ditt hjärta men bara för en stund
Få dig att känna som jag har känt
Få dig att förstå
så om jag bara kunde
så skulle jag byta våra platser för en stund
du blir jag
Jag blir du
Och kanske förstår jag ditt val
Och kanske förklaras allt för mig då
Kanske skulle jag få svar på mina tankar
Stjäla dina tankar om mig
och byta ut dom till att vilja vara min.
Ville du såra mig medvetet?
Ville du få mig att gråta för dig
och sakna dig så att jag gick itu?
Jag ville inte såra dig
Jag var mån om dig
Alla mina stunder utan dig har fått mina sekunder att stanna
Alla mina tankar och mina tysta nätter har fått mig att förstå att jag ska gå vidare
Verkligheten har krypit fram sakta
och fantasin har fått ett slut
jag har insett nu
Att jag gråter hellre en stund nu
och jag saknar dig hellre en stund
Jag plågar mig så länge det behövs
Jag avslutar vårat spel och går vidare
även om du är allt jag vill ha fortfarande
Så vet jag att Vårat Spel har gått för långt
för många bråk , tårar och svek
Så i slutändan så tror jag att allt är värt det.....

Inga kommentarer: