tisdag 30 oktober 2007

Fittiga Liv

Ingenting stämmer, men det spelar ingen roll
Livet snurrar på, jag har ingen koll
Människor kommer och människor går
När de försvunnit vet jag aldrig var jag står
Jag pillar lite här och jag pillar lite där
jag knullar och horar mig fram och känner mig en aning sär.
Jag borde ta mig samman, göra något riktigt
Men inget i mitt liv känns särskilt viktigt
Jag hänger med vänner och krökar och röker
Säljer skivor, pantar burkar, tigger och försöker
Få ihop mera pengar till cigg hasch eller öl
Lyssnar på vännernas skrik, gråt och böl
Jag ska aldrig bli som dem som lodar i parken
Men vid trettio års ålder lär jag sova på marken
Att vara ung är förjävligt jobbigt
Har man ambitioner tycker folk att det är snobbigt
Men slappnar man av och dräggar runt liksom jag
Så säger de att man hamnar på gatan en dag
Jag vet att de har rätt, jag borde skärpa till mig
Men hur ska jag orka när de klagar på varje grej
Jag gör här i livet för att fortsätta leva
Komma någonstans och förfan sluta vela
Bli någon stor, någon som ni ser upp till
Men hur ska jag lyckas när jag ingenting vill?

Inga kommentarer: