tisdag 30 oktober 2007

Jag och jag

Du är den jag vill ha
den jag har väntat på
och jag längtar att finna dig i mina armar
Nära ditt hjärta..
men jag väntar och väntar
jag ber och ber
men ändå så finns känslan kvar sen förr
vill , vill ej ..
vad du vill egentligen
säkert som alltid..
du finner din sanning
men din olycka dödar allt..
du kan ej släppa
kanske försöker du
kanske gråter du
men vad hjälper d dig egentligen?
Om du ger det en chans
Om du ger det ditt sista försök
Kanske finner du lyckan
kanske finner du mig..
Kan du kanske försöka en sista gång?
Jag är totalt isär,
sliten itu
och jag tycker inte det är rätt nåt mer
Jag har gjort det jag har kunnat
men du skänker mig tårar
Men egentligem , ska jag verkligen klaga?
Du , den jag alltid sökt efter..
Du ger mig det jag vill ha även om jag kan tappa fotfästet då och då
och bli förvirrad av ditt spel
Flamman,
Så finner jag glöden
smaken efter det jag har sökt
Varje dag ger du mig en vacker stund
men ändå finns kallheten ,
oron ,
ej smekningen av d sanna
och ingenting e sig likt längre
Kanske borde jag ha sagt någonting
kanske borde jag ha gått för längesen
gått vidare och raderat dig från mitt minne
finns stunder av mig när jag vill skrika
ingenting kan ge mig tron på dig längre
du ger mig ej chansen att tro,
vilja
söka egentligen ditt sanna du.
Allt är svårt ,
för mycket sagt och för mycket har återtagits av dig
ingenting kan väl vara såhär egentligen?
Så Vackert men så mörkt
Jag blundar än en gång och du finns där ,
vacker som alltid men jag förloras...
Dina ord är ej visaaa längre
din blick ser ej genom mig längre
Min ångesten kryper fram
vad gör jag?
allt som visar sig är det jag söker
men vad är det som är sant?
Ingenting är värt detta
Ingenting är värt denna smärta
ingenting längre
Varje ting vänds upp och ner
ingenting e sig likt sen den dagen jag lärde känna dig
inte då
inte nu
inte sen
jag bryr mig ej längre om andra
varje natt är sig lik
finns ingen som kan ta din plats.
varje sekund
varje minut som jag tänker på dig
förändras allt
fantasin av dina läppar ,
dina tankar ,
din kropp ,
allt med dig...
du var ensam
jag fanns
ingenting kunde värdera likheten av det
du fann
jag förlorade
men du förblev min himmel
fri förr , fångad av dig.
alla har sagt att du leker med mig
och ja kanske har dom rätt
men vad ska jag göra ,
jag vill ändå bara vara din..
Jag orkar ej
vill inte
klarar det ej längre
och tro mig jag har försökt
flera gånger om
men jag förlorar allt..

Inga kommentarer: