tisdag 20 maj 2008

Våldtäkt

Det ordet får nog varenda människa o rysa...

Att det finns förövare som kan göra såna rysliga saker med barn, pojke, flicka, gammla individer tjaa allt mänskligt...

Vi blundar dock för det , vi vill som inte erkänna att denna värld är otroligt grym.
Att allt kan vara så svart och vitt , gott kan bli lätt ont..

Men jag ska erkänna en sak, det kan låta konstigt men jag reagerar starkare vid ordet våldtäkt när jag tänker på våld mot pojkar.. Vet inte varför jag reagerar starkare då , kanske är det för att det har blivit så vanligt att flickor blir våldtagna än pojkar... den bisarra sanningen är att jag har blivit så van vid det så jag reagerar inte längre när jag läser om våldtäkt i tidningen... Men står det att en pojke har blivit utsatt för en ond handling så bränner det till i mig och jag reagerar starkare och blir rent av äcklad och förbannad av det...

Det kan låta grymt , men ta mig inte fel , det är lika hemskt vad det än är för kön men jag menar mer lr mindre att i dagens samhälle så har det blivit så att man har blivit så vad vid våldtäckt på flickor än pojkar.... Media har fått den mänskliga faktoren att reagera hårdare när det handlar om våld på pojkar... egentligen borde allt kännas lika hemskt men jag erkänner att det smärtar mig mer när det handlar om våld gentemot pojkar..

Vi bor i en bisarr värld!

Inga kommentarer: