tisdag 1 juli 2008

Kärlek och dårskap...

Jag har kommit mig in på livet nu
En bit på vägen helt enkelt.

Jag har funnit kärleken om på nytt och Robert gör mig hel på nåt sätt...

Lågan har tänds på nytt och jag verkar kunna älska åter igen...

Känns bra! :)


..........................

Livets tunna rad..

Skepnaden fångar min galenskap i ett nät...
Tårarna rinner likt en flod...
Armarna är täkta med blod.

Kanske finns hoppet men det känns ju dött och som att man har mött livets tunna tråd.
Kanske finns min frälsning där borta bakom livets fasad?

Genomträngande ångest och genomträngande hat pulserar fram och tillbaka i mina vener...
Förakten över mig själv slänger mig ut i dödens lopp gång på gång

Jag kommer aldrig att ta mig hem
Jag funderar alltid när Jag ska möta Jesus...

Jag sörjer och kanske förtjänar jag att dö?
Tanken har slagit mig många gånger och jag gråter mig ofta tills sömn
Jag har funnit min sanning och den är att jag förtjänar nog inte lyckan..

Men kanske ändå?

Patricia

Inga kommentarer: